In My AXA klantenzone je verzekeringen regelen

AXA is een populaire aanbieder van verzekeringen. Talloze mensen kiezen jaarlijks voor een pakket bij deze maatschappij. AXA Belgium gaat met de tijd mee. Dat houdt onder andere in dat je tegenwoordig erg veel via de website kan regelen. Hierdoor heb je alles bij de hand. Dat is handig, want je hoeft slechts één pagina te bezoeken om verschillende zaken af te handelen: De klantenzone.

Hoe aanmelden in de My AXA klantenzone?

Voor het gebruiken van de online klantenzone mijn AXA heb je een login nodig met een gebruikersnaam en wachtwoord. Meld je je aan voor de eerste keer? Dan moet je eerst een activatiecode aanvragen via SMS, e-mail of brief.

Een alternatieve methode om in te loggen is via itsme.

Aanmeldscherm van My AXA klantenzone

Mogelijkheden binnen de AXA klantenzone

Vragen stellen en aanvragen indienen doe je bij AXA allemaal online. Via de klantenzone op de website is van alles mogelijk. Je komt direct te weten wat je allemaal nodig hebt om iets te regelen. Bovendien zul je bijgestaan worden door een van de medewerkers als dat nodig is.

Schade aangeven

Als je schade hebt, wil je graag dat de verzekering voor de kosten opdraait. Tenminste, wanneer je voor de specifieke schade aanspraak kunt maken op de verzekering die je hebt. In de meeste gevallen zal dat duidelijk zijn. Soms is het echte niet helemaal doorzichtig wat de verzekering allemaal dekt. Bij AXA is er gelukkig sprake van veel helderheid. In vrijwel alle gevallen zul je dus direct weten of je geld terugkrijgt of niet. Een aanvraag kun je bovendien snel en eenvoudig doen. Via de klantenzone doe je dat waar en wanneer je maar wilt. Je kunt er rustig de tijd voor nemen zodat je zeker weet dat je alles volledig hebt ingevuld. Duidelijkheid is namelijk cruciaal bij elke aanvraag bij de verzekering. Dankzij de klantenzone is het niet nodig om te bellen of e-mails te gaan versturen. In het portaal van AXA word je stap voor stap door het proces geleid.

Contact opnemen met je verzekeringsmakelaar

Op de klantenzone van AXA kun je zien wat de contactgegevens van jouw makelaar zijn. Die is bovendien altijd van alles op de hoogte. Wanneer jij een schadeclaim doet via het platform, dan komt de makelaar dat ook meteen te weten. Je zult dus nooit met een medewerker te maken hebben die niet weet wie je bent of waarvoor je contact opneemt met AXA. Ook zal hij of zij weten of je eerder claims hebt ingediend en wat jouw specifieke verzekering allemaal inhoudt. Daardoor heb je altijd een persoonlijke verzekeringsadviseur bij de hand. Die kun je eenvoudig bereiken via welk kanaal je maar wilt. Je kunt bellen, mailen of direct contact opnemen via de chat. Omdat de makelaar al op de hoogte is van jouw persoonlijke situatie, kun hij of zij je altijd voorzien van bruikbaar advies dat past bij je huidige situatie.

Al je gegevens en documenten bij de hand

Niemand heeft zin om bezig te zijn met nodeloos veel administratieve werkzaamheden. In het verleden kon je vaak niet anders. Alles stond nog op papier en aan de hand van mappen met legenda’s en kleurcodes kon je proberen om het overzicht te bewaren. Bij de meeste mensen kwam resulteerde dit uiteindelijk in een complete chaos. Bij AXA is het allemaal veel eenvoudige geregeld. Al je documenten, facturen en andere gegevens staan namelijk in een handig overzicht. Die worden gewoon digitaal opgeslagen en je kunt ze allemaal inzien via de klantenzone. Je hebt altijd alles bij de hand en kun met een paar klikken van de muis zien waar je aan toe bent. Hier staan dus ook alle jaaroverzichten en informatie over je pensioenverzekeringen. Je hebt nooit meer last van overbodig veel papierwerk. Alles staat op één plek. Wanneer je een aanvraag in wilt dienen dan heb je alle informatie die je nodig hebt bij de hand. Bovendien heb je per kalenderjaar een overzicht met al je documenten en verzekeringen.

Beheer je profiel in de klantenzone van AXA

Iedere klant bij AXA kan rekenen op een persoonlijke benadering. Je bent hier veel meer dan alleen een nummertje. Dat merk je bijvoorbeeld aan je persoonlijke profiel. Hierin kun je inzien welke verzekeringen je allemaal hebt en wat je persoonlijke gegevens zijn. Dat is natuurlijk lang niet alles. Want je kunt er ook van alles en nog wat wijzigen. Het is een fluitje van een cent om je voorkeuren aan te passen. Hierdoor krijg jij de verzekering die perfect bij je past. Je sluit eenvoudig nieuwe polissen af en breid je pakket precies zo uit als je wilt. Het is net zo eenvoudig om een verzekering stop te zetten of toch te kiezen voor een net iets andere variant. Wanneer je woonsituatie verandert, of je schaft een nieuwe auto aan, dan wil je waarschijnlijk wel de best mogelijke verzekering bij je huidige situatie en bezittingen hebben. Via de klantenzone van AXA heb je alles in de hand en pas je met een paar klikken van de muis je profiel en je pakket aan.

Het afhandelen van een aanvraag

Uiteraard is aanspraak maken op je verzekering het allerbelangrijkste. Je kunt er vanuit gaan dat dit bij AXA snel geregeld wordt. Een dossier zal in vrijwel elk geval in korte tijd beoordeeld worden. Voor klanten is dat ideaal. Want je wilt niet te lang wachten op het geld dat je van de verzekering krijgt voor geleden schade. Wanneer dat wel gebeurt zul je waarschijnlijk eerst zelf voor de kosten op moeten draaien. Als je verzekerd bent bij AXA zal dat niet het geval zijn. Je kunt geleden schade direct laten herstellen of bezittingen die verloren zijn gegaan vervangen.

De voordelen van AXA

AXA wordt dikwijls geprezen om de geweldige klantenservice. Wanneer er vragen zijn, dan worden die snel beantwoord door een van de medewerkers. Je hoeft over het algemeen niet lang te wachten op een antwoord. Ook klachten, wanneer die er zijn, worden uiterst serieus genomen. Je wordt niet afgescheept met een kort en bondig antwoord. In plaats daarvan wordt er gericht naar de zaak gekeken en wordt er geprobeerd om een oplossing te vinden.

Bereken uw AXA brandverzekering >

     

Bron: Axa.be