Een brandverzekering is een van de meest voorkomende verzekeringen in België. Dat komt omdat er veel verschillende soorten schades gedekt worden. Een brandverzekering is in veel gevallen meer een woonverzekering dan een verzekering die alleen de schade die door brand is opgelopen dekt. De variant van AXA is een populaire optie. Het pakket dekt standaard veel soorten van schades en je bent er bovendien flexibel mee. Dat betekent dat je er zelf extra onderdelen aan toe kunt voegen. Hierdoor is de verzekering geschikt voor vrijwel iedereen. Het maakt niet uit of je een eigenaar van een huis bent of een appartement huurt. In deze tekst kun je lezen wat de ervaringen zijn van mensen die gebruik hebben gemaakt van de AXA brandverzekering. Hierbij gaat het met name over de afhandeling van schadedossiers. Het zijn dus beoordelingen van mensen die daadwerkelijk schade hebben ondervonden die gedekt werd of zou moeten worden door de AXA brandverzekering.
Gemiddelde beoordeling: 3,8 op 5
EKomi is een onafhankelijke website waar mensen onder andere kunnen aangeven wat ze van een bepaalde verzekering vinden. In dit geval gaat het specifiek om de afhandeling van schadedossiers door AXA. Mensen die schade hebben ondervonden en die de kosten wilden verhalen op AXA kunnen een beoordeling achterlaten. Gemiddeld heeft AXA een 3,8 gekregen bij een maximale score van 5. Over het algemeen zijn mensen dus best tevreden over hoe AXA schadedossiers afhandelt.
Positieve beoordelingen
Item | Positieve ervaringen |
Afhandeling dossier | Correcte afhandeling en uitbetaling dossier |
Vergoeding | Alle kosten werden vergoed |
Verzekeringsmakelaar | Reactiesnelheid en communicatie van AXA verzekeringsmakelaars is uitstekend |
Expertise | Er wordt vaak snel een expert ingeschakeld om de objectiviteit en correctheid te verzekeren |
Een positief punt is de afhandeling van een dossier
Wanneer je schade probeert te verhalen op je brandverzekering bij AXA kun je erop rekenen dat je snel geholpen wordt. Professionals zorgen er op een klantvriendelijke manier voor dat jij geld terugkrijgt voor geleden schade. De uitbetaling is over het algemeen geen enkel probleem. JE wordt op een correcte manier bijgestaan en zult het geld waar je recht op hebt ontvangen.
De volledige kosten van de schade worden vergoed
Het is natuurlijk wel zo prettig dat alle kosten worden vergoed wanneer je schade ondervindt aan je woning. Wanneer die onder de brandverzekering van AXA valt dan kun je daar zeker op rekenen. Klanten waren erg tevreden over de volledigheid waarmee AXA het bedrag van de geleden schade vergoedt.
Experts worden ingeschakeld zodat alles objectief gewaardeerd wordt
De totale kosten van de geleden schade zijn lang niet altijd eenvoudig vast te stellen. Vaak gaat daar wel enige tijd overheen. Bij AXA proberen ze zo snel mogelijk vast te stellen wat de hoogte van het bedrag precies is. Hiervoor schakelen ze zo snel mogelijk een expert in. Die komt ter plekke kijken hoe het met de schade gesteld is. Daarom hoef je nooit lang te wachten voor je aanspraak kunt maken op je verzekering. Dat is uiteraard erg prettig. Je hoeft dan niet eerst zelf grote gedeeltes van het bedrag voor te schieten. Voor een verzekering is dit een belangrijk punt. De vakkundige vaststelling van de geleden schade heeft daarom ook sterk bijgedragen aan de positieve beoordeling die AXA heeft ontvangen.
Je wordt erg snel geholpen wanneer je kiest voor de AXA brandverzekering
Met de klantenservice is helemaal niks mis bij AXA. Bestaande klanten prijzen de snelheid waarmee ze geholpen worden. Je hoeft nooit lang te wachten op een reactie. Dat geldt bijvoorbeeld voor wanneer je algemene vragen hebt. Zelfs als je nog geen schade hebt geleden zul je snel te weten te komen hoe het zit. Daarnaast staat de klantenservice je bij om ervoor te zorgen dat jouw aanvraag netjes in orde is. Je wordt op een nette manier bijgestaan en zult altijd kunnen rekenen op professionele hulp. Bovendien kun je de klantenservice op verschillende manieren bereiken. Je kunt direct telefonisch contact opnemen, mailen of gebruik maken van verschillende communicatiemogelijkheden via de website. Een snelle afhandeling is erg belangrijk voor een verzekering. Je hebt immers al genoeg aan je hoofd wanneer je er gebruik van moet maken. Extra stress door een trage afhandeling kun je dan zeker niet gebruiken. Dat AXA dit op zo’n goede manier doet is dus een goede reden om te kiezen voor een verzekering bij deze maatschappij.
Negatieve reviews
Item | Negatieve ervaringen |
Doorlooptijd | Doorlooptijd van het proces blijft soms aanslepen |
Feedback AXA hoofdzetel | Weinig communicatie/responsiviteit vanuit AXA hoofdkantoor, in tegenstelling tot de makelaar. |
Doorlooptijd van sommige dossiers blijft te langs aanslepen – Te weinig communicatie/responsiviteit vanuit het AXA hoofdkantoor
De reacties en beoordelingen die AXA ontvangt zijn niet louter positief. Dat is al wel te zien aan de gemiddelde beoordeling van 3,8 van de 5. Uiteraard is dat een goed cijfer. Maar het laat ook zien dat er nog ruimte is voor verbetering. Sommige klanten kaarten problemen aan die door anderen juist als positief werden beschouwd. Die hebben vaak te maken met de snelheid van de afhandeling van een dossier. Kennelijk ervaren klanten een verschil tussen de kwaliteit van de service.
In sommige gevallen duurde het erg lang voor een dossier werd afgehandeld
Er zijn klanten die opmerken dat het erg lang kan duren voor een dossier ingezien en beoordeeld wordt. Hierdoor moet je vaak erg lang wachten op je geld. Dat niet alleen, je hebt ook geen enkele zekerheid. Dit is een punt waar AXA zeker aan kan werken. Aan de ene kant is dit wel opvallend. Want andere klanten prezen de snelheid en de communicatie van AXA juist. Wellicht gaat het in de negatieve gevallen om erg bijzondere situaties die buiten de standaard protocol om afgehandeld moeten worden.
Het AXA hoofdkantoor is moeilijk te bereiken
De kritiek die hierboven beschreven wordt komt ook in dit punt naar voren. Het hoofdkantoor is namelijk erg lastig bereikbaar. Die heb je vooral nodig bij bijzondere gevallen. Als je het niet eens bent met de initiële beoordeling, dan duurt het erg lang voor je een reactie krijgt als je een additionele evaluatie van de schade en het dossier aanvraagt. Dit is in tegenstrijd met de standaard snelheid van beoordeling waarop mensen met een AXA brandverzekering kunnen rekenen.
Conclusie: AXA is een goede optie voor je brandverzekering
Over het algemeen kan uit de reviews opgemaakt worden dat je best goed zit bij AXA met je brandverzekering. Helaas lijkt het voor sommigen wat langer te duren voor ze een reactie krijgen van de verzekeraar dan bij anderen.
[button-green url=”https://verzekeringeninbelgie.be/go/axa-brandverzekering/” target=”_blank” position=”left”]Bereken uw AXA brandverzekering >[/button-green]
Bron: Axa.be