Het kan gebeuren dat je jouw spaarrekening, zichtrekening of prepaid kaart bij Hello Bank wil opzeggen. Bijvoorbeeld omdat je ergens andere een betere rentevoet kan krijgen of omdat je binnenkort naar het buitenland wil verhuizen. Wat de reden ook is, wij geven je hieronder alle informatie over hoe je je rekening correct kan afsluiten.
Voor u begint: Zorg ervoor dat u het geld dat op uw te deactiveren rekening staat, hebt overgeschreven naar een andere, nog actieve rekening.
We hebben ter verificatie onderstaand stappenplan voorgelegd aan een medewerker van Hello Bank en deze bevestigde ons dat dit de enige juiste manier is om een rekening stop te zetten.
Optie 1: Opzeggen via telefoon
Je kan Hello Bank telefonisch contacteren op een beveiligde manier en zo je rekening stopzetten. Dat doe je als volgt:
- Meld je mobiel aan Easy Banking
- Kies onderaan voor ‘Contacteer ons’
- Druk op de telefoon bij ‘Bel ons’.
- Zo bel je op een veilige manier met Hello Bank. Deze dienst is telefonisch beschikbaar van 7u tot 22u op weekdagen en van 9u tot 17u op zaterdag.
Optie 2: Opzeggen via login
- Meld je aan op Easy Banking web
- Je ziet een overzicht van de zichtrekeningen en spaarrekeningen die je hebt
- Klik naast de af te sluiten rekening op de liggende 3 strepen
- Kies voor ‘Afsluiten’
Geen smartphone? Contacteer Hello Bank op het nummer 02 433 41 41, via optie 2. Gebruik daarbij je Easy banking Phone code van vijf cijfers.
Na de opzegging
Als er nog een saldo op je Hello Bank rekening staat, zal Hello Bank je vragen naar welk rekeningnummer van een andere bank ze dit resterend saldo mogen overmaken. Zorg er dus voor dat je een andere, actieve rekening kan opgeven.
Zo kan je bijvoorbeeld bij Medirect en KBC online makkelijk een rekening openen.